AZ AKTUÁLIS TERMÉKEINK MEGVÁSÁROLHATÓK A WEBÁRUHÁZUNKBAN: www.benkeerikaszappan.hu

2012. április 29., vasárnap

Műhelytitok - Macerátum, ahogy én készítem



Hideg macerátum száraz növényből
Feltöltök egy nagy üveget szárított gyógynövénnyel, és felöntöm olívaolajjal vagy hidegen préselt napraforgó olajjal, majd lezárom. Napos, meleg helyre teszem legalább 3-4 hétre.Naponta felrázom.

Hideg macerátum friss növényből
Az eljárás  ugyanaz, mint a száraz növénynél, de néhány napig naponta ki kell törölgetni az üveg tetején lecsapódó párát.

Meleg macerátum friss növényből
Fém keverőtálba teszek egy nagy csomó friss gyógynövényt, olívaolajat öntök rá. Botmixerrel egy kicsit összezúzom a növényt, majd felöntöm még annyi olajjal, hogy jól ellepje. Egy lábasnyi forrásban lévő víz fölé teszem a tálat, és addig hevítem, amíg az olaj újra áttetsző lesz. Ekkor visszaveszem a főzőlapot a legkisebb fokozatra, és 2-3 órán keresztül hevítem az olajat, egészen addig, amíg a növény teljesen összeesik. Egy szűrőn jól átnyomkodom az egészet, és üvegbe töltöm.
Akkor készítem, ha gyorsan van szükség macerára.

Rózsaszirom és vanília macerátum:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése